Wenecja – dwa dni w wodnym mieście

mostW zeszłym tygodniu wraz z dziewczyną byliśmy dwa dni w Wenecji. Mimo tego, że pierwszego dnia pogoda nie nastrajała zbyt optymistycznie do zwiedzania – drugi dzień okazał się dużo lepszy. W tym wpisie mało gadania, więcej oglądania.

Jak zaplanować podróż do Wenecji?

Tutaj nabędziecie bilety na pociąg, My zapłaciliśmy 19 Euro/osoba  za bilet z Mediolanu do Wenecji, ale rezerwując trzy, cztery tygodnie wcześniej możecie spokojnie trafić na bilet za 9 euro – ceny nie są sztywne i można trafić na dobrą ceną.

W tym serwisie zarezerwowałem nam mały apartament niedaleko stacji kolejowej. Dzięki zniżce cena była bardzo atrakcyjna, a nasz Host okazał się super pomocnym gościem – dodatkowo dał nam rozpiskę atrakcji oraz przewodnik jak poruszać się po Wenecji. Ceny bardzo zróżnicowane, ale na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

Podobnie jak w Polsce carpooling we Włoszech jest dosyć popularny – wracając z Wenecji skorzystaliśmy z niego i kierowca podwiózł nas spod samego apartamentu do lotniska w Bergamo. (15 Euro/osoba)

W internecie dostępna jest nie jedna baza wiedzy na temat transportu po Wenecji. My kupiliśmy sobie bilet 12-to godzinny (18 euro/osoba) i dzięki temu zwiedziliśmy jednego dnia na szybko wyspę Lido, Burano oraz Murano oraz samą Wenecję. Pierwszego dnia piechotką zwiedzanie Wenecji.

Okoliczne wyspy

Murano – wyspa słynna przede wszystkim z produkcji szkła.

Burano – wyspa z kolorowymi domkami, dawna wyspa rybacka, mieszkańcy nie zauważyli też chyba że wieża im się przechyliła. Dość popularne są tam też haftowane ręcznie ubrania…

Lido – plaża, kafejki, imprezy – oczywiście w sezonie.

winiarniaWiniarnia – po drodze z Wenecji do Bergamo nasz kierowca z Blablacar (Włoch) chciał kupić sobie wino bezpośrednio od producenta, dzięki czemu mieliśmy okazję popróbować różnych gatunków oraz pstryknąć kilka fotek.

Kiedy ten wpis zostanie opublikowany, ja będę już opalał się na Cyprze.