Jak wybrać najlepszą restaurację?

restaurantRestauracja jest miejscem często wybieranym na spotkanie rodzinne lub naradę z pracownikami. Zanim jednak do konkretnego lokalu zaprosi się gości, warto go sprawdzić. Upewnić się, że serwowane dania są smaczne, atmosfera przyjemna, a klienci ociągają się przed wyjściem.

Na pierwszy rzut oka

Pozornie restauracje są do siebie podobne. Ot stoły i krzesła, uzupełnione barem oraz ewentualnie kącikiem dla dzieci. A jednak poszczególne z tych miejsc bardzo się od siebie różnią. Nie trzeba być profesjonalnym krytykiem kulinarnym, by dokonać trafnej oceny lokalu gastronomicznego. Tuż po wejściu do środka można rzucić okiem na talerze już obecnych gości. Jak prezentują się serwowane im potrawy? Zachęcają do spróbowania, a może w niczym nie przypominają pięknych fotografii z menu? Analizie dobrze poddać także personel. Zadowoleni kelnerzy i barmani to jedna z najlepszych wizytówek restauracji. Owszem, poszczególne osoby mogą mieć gorszy dzień i nie pałać zbytnim optymizmem, ale gdy w danym miejscu dobrze się dzieje, od razu da się wyczuć przyjemną atmosferę. I pojedynczy słabszy nastrój jej nie zepsuje. Renomowana restauracja nie ukrywa też swojego szefa kuchni. Przeciwnie, taka osoba pojawia się na sali i stanowi powód do dumy.

Analiza menu

W polskich restauracjach często dominują zagraniczne potrawy, jeszcze niedawno prawie w ogóle nie znane w kraju nad Wisłą. Nie ma w tym nic złego, choć warto przypomnieć o licznych zaletach rodzimej i regionalnej kuchni. Często bywa w danej okolicy nieznana, a przynajmniej ignorowana przez restauratorów. Tymczasem prawdziwa, świeża kuchnia polska potrafi przyciągnąć gości z daleka. Jeżeli jednak właściciel, tudzież kucharz, zdecyduje się na wykorzystanie bardziej egzotycznych receptur, warto być konsekwentnym i wybrać konkretny rodzaj kuchni. Dopracowane menu nie jest zbyt urozmaicone, ale świadczy o specjalizacji szefa kuchni. Pokazuje preferowane w danym miejscu smaki i składniki. W dobrej restauracji korzysta się ze świeżych produktów, dlatego karta dań zmienia się tam w zależności od pory roku. Kelnerzy nie mają też problemu ze wskazaniem dostawców, a w razie szczegółowych pytań osoby odpowiedzialne za prowadzenie kuchni udzielają potrzebnych informacji.